Regeneracja i czyszczenie DPF/SCR
Wychodzący na przeciw oczekiwań naszych klientów, kupiliśmy najnowocześniejsza myjkę do regeneracji, mycia i czyszczenia filtrów DPF/FAP oraz układów SCR i katalizatorów.
O co chodzi z filtrem cząstek stałych DPF/FAP, jakie ma zadanie.
Filtr cząstek stałych (DPF) usuwa cząstki stałe ze spalin silników Diesla poprzez filtrację fizyczną. Dostępnych jest wiele rodzajów filtrów, ale najczęściej spotykany jest monolit ceramiczny o strukturze plastra miodu.
Filtr cząstek stałych jest podobny do wkładów w katalizatorach. Jednakże kanaliki we wkładzie mają większą średnicę i porowate ścianki. Ponadto pokryte są powłoką katalityczną. Ktora doprowadza do reakcji chemicznej.
Kanały zatkane po stronie wylotowej, nazywane są kanałami wlotowymi - to nimi spaliny wpadają do filtra.
Kanały z zamkniętymi końcami po stronie dolotowej, to kanały wylotowe, którędy wydostają się spaliny.
Spaliny chcąc przejść przez taką przeszkodę muszą przecisnąć się przez pory zostawiając większe cząsteczki uwięzione wewnątrz zaślepionych kanalików.
Zasada działania fitra DPF/FAP
Przy nagromadzeniu się większej ilości cząstek stałych (ilość jest mierzona przez czujnik różnicy ciśnień) zostaje uruchamiana przez sterownik silnika procedura dopalania filtra.
Dopalanie odbywa się przez podniesienie dawek paliwa, skutkiem tego jest podniesienie temperatury w filtrze i dopalanie cząstek stałych. Ten proces jest powtarzany cyklicznie i zależy od wielu czynników: układu wtryskowego, temperatury w jakiej pracuje silnik oraz czy użytkowany jest w cyklu miejskim czy na trasie.
Elektem ubocznym dopalana są popioły, które stopniowo zapychają kanaliki filtra. Komputer odczytuje tę informacje jako zapchany filtr i zwiększa częstotliwość dopalania.
Samo dopalanie w samochodzie nie jest w stanie oczyścić filtra z popiołów. I dlatego często kierowca zostaje informowany o problemach z DPF przez komunikat na liczniku, bądź w skrajnych przypadkach kończy się to redukcją mocy.
I tutaj przychodzi z pomocą technologia czyszczenia filtra na naszej maszynie.
Na czym polega czyszczenie.
Czyszczenie odbywa się strumieniem wody pod wysokim ciśnieniem wraz z zastosowaniem odpowiedniego detergentu.
Dzięki czemu NIE uszkadzamy powłoki katalitycznej filtra.
Ale zyskujemy oczyszczenie z wszystkich cząstek stałych: sadzy, popiołów, nagaru, oleju.
Co ciekawe producent myjki opracował specjały środek czyszczący, który nie wypłukuje i tez nie wchodzi w reakcje z tlenkami glinu i ceru, a co za tym idzie nie zmniejsza sprawności filtra
Usługę możemy wykonać w samochodach :
- osobowych,
- ciężarowych,
- maszynach rolniczych,
- maszynach budowlanych,
- oraz we wszystkich pojazdach wyposażonych w takie systemy.
Metoda pozwala na przywrócenie do 99% sprawność filtra
Najlepszym testem jest opinia naszych klientów, którzy jednogłośnie twierdzą iż po czyszczeniu SCR/DPF w samochodach ciężarowych naszą metodą spada spalanie do 2 litrow na 100km.
Test skuteczności NASZEJ maszyny do czyszczenia i regeneracji DPF/FAP SCR.
Test przeprowadzony na próbce osadów, które zbierane są w odstojnikach maszyny.
Badanie przeprowadzone profesjonalnym Spektrometrem do pomiaru składu pierwiastkowego.
Test potwierdza, że podczas czyszczenia nie są wypłukiwane żadne pierwiastki katalityczne które wpływają na skuteczna pracę układu oczyszczania spalin w samochodzie.
Wniosek jest jednoznaczny. NIE ma lepszej metody czyszczenia niż nasza.
https://www.youtube.com/watch?v=qSyu7mkR0A0&feature=youtu.be
UWAGA
Zapchany filtr DPF/FAP to skutek nie przyczyna.
Przyczyną jest najczęściej niesprawny układ paliwowo-powietrzny, czyli zachwianie ilości paliwa do ilości powietrza.