DPF/FAP – coś czego nie lubi żaden użytkownik samochodu.
Filtr cząstek stałych z angielskiego diesel particulate filter, DPF (najczęsciej suchy); z francuskiego filtre à particules, FAP najczęsciej mokry) – filtr montowany w układach wydechowych, służy do oczyszczania gazów spalinowych z cząstek sadzy i popiołu.
Niestety jest to element charakteryzujacy się określoną żywotnością i wysoką ceną w przypadku wymiany.
Kiedy na desce rozdzielczej twojego samochodu pernamentnie pojawiają się komunikaty związane z filtrem cząstek stałych (piktogramy), caly czas świecą się lampki na liczniku związane z DPF/FAP i Twoj samochód już strail moc świadczyć to może o problemie z DPF/FAP.
Najgorszym przypadkiem jest sytuacja, kiedy nie dopilnowałeś poziomu oleju w silniku, który się podniósł. Wzrost ten następuje przez dodawanie oleju napędowego do komory silnika w trakcje kolejnych nieudanych próby dopalalenia fitra cząstek stałych. Skutkiem tego może być uszkodzenie silnika (dotyczy silników z suchym filtrem cząstek stałych).
Można oczywiście wymienić filtr na inny bądź kupić zamiennik. Tylko trzeba pamiętać, że najczęsciej zatkanie fitra cząstek stałych jest skutkiem a nie przyczyną problemów. Przyczyn może być wiele, np. problem z uszkodzeniem wtryskiwaczy, zły stosunek ilości powietrza do ilości paliwa. I taka wymiana nie zagwarantuje powtórnego przejachania 200 tys. kilometrów.
Z doświadczenia wiemy, że po wymiania filtra, zatkanie jego natępuje po kilkunatu tysiącach kilometrów.
W związku z czym wracamy do punktu wyjścia, oczywiście ze straconymi pięniędzmi bezpowrotnie.
Jedyną rozsądna decyzją jest usunięcie tego zbędnego elementu z Twojego samochodu.
Nasza firma świadczy taką usługę kompleksowo, tzn usuwamy informacje o fitrze cząstek stałych ze sterownika silnika oraz usuwamy fizycznie z ukladu wydechowego, zostawiając KATALIZATOR.
Wiele firm usuwa całą zawartość „ puszki” gdzie zamontowany jest katalizator i DPF, czego skutkiem są częste problemy z układem doładowania.
Wynikiem wykonaniu w naszej firmie tej usługi jest usunięcie wszelkich błędów oraz awaryjnych trybów pracy wynikających z wadliwego działania DPF/FAP.
Nie zakładamy żadnych emulatorów, które są awaryjne (ryzyko zwarcia/przeciążenia).
Jak to się odbywa w praktyce:
Na początku przeprowadzona jest diagnostyka, która określa czy rzeczywiście uszkodzeniu uległ dany element i czy usunięcie jest konieczne.
Natępnym krokiem jest odczytanie oryginalnego programu ze sterownika silnika i poddaniu go modyfikcji pod kątem wyeliminowania zapisanych w nim danych związanych z modułem dodatku DPF /FAP, czy Nox.
Po przeprowadzonej modyfikacji oprogramownia program zostaje wgrany do sterownika silnika.
Na koniec robione są testy i kontrola parametrów czy wszystko działa poprawnie w samochodzie.
Wiedza oraz zaplecze techniczne umożliwiają naszej firmie na usunięcie wielu mankamentów nie wpływających na pracę silnika i jego podzespołów m.in. :